S: En af Brooklyns mange gader som leder væk fra parken
T: Skumring
O: Menneskerne på gaden er få og skutter sig i den kolde vind
V: Overskyet og der blæser en ubehageligt kølig vind
P: Slidte jeans og læderjakke á la
DetteHumør: Lettere irritabel og nedslået efter en lang dags rejse
"Hold nu op hvor der er køligt...",
mumlede Zane for sig selv som han sjoskede ned ad gaden med hænderne i lommerne. Vinden var ikke stærk nok til at puffe til ham, men i stedet smøg den sig med hvert pust en lille smule længere ned ad hans brystkasse og maveskind. Han måtte snart finde et sted at opholde sig for aftenen og natten, han trængte til at sove og få et varmt måltid mad. Sidst han havde spist var på den lille motorvejsgrill på vejen hertil, hvilket måtte være en halv snes timer siden, afgjorde han med en passende ansigtstrækning. Han fortrød nu at have parkeret den stjålne motorcykel på den anden side af parken, han netop havde strukket sine ben i. Intet kendte han til byen, så vidt han selv vidste, men den havde ikke gjort noget charmerende indtryk endnu.
En kuldegysning løb ned fra toppen af hans ryggrad...
*Hvad skulle jeg nu også rejse til NY for? Forbistrede hukommelse... Men jeg kan lige så godt se mig omkring, se om der dukker noget op, som kan forklare min trang til at besøge byen he...*Zanes tanker blev afbrudt! En af de få andre fodgængere i den solforladte gade havde puffet til hans skulder -
*Som om der ikke skulle være plads nok!? Sådan en kegle!*Zane skød lynhurtigt sin arm frem og stoppede den uforskammede medborger med et fast greb om vedkommendes underarm,
"Sig mig, hvad pokker bilder du dig ind? Du kan vel sige undskyld, vil du endelig bumpe ind i mig?"Med næsten teatralsk langsommelighed vendte personen sig om...